Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010

ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟΔΑΠΟ ΤΟΥΡΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

 Για να δείτε όλη την έρευνα σε μορφή pdf πηγαίνετε εδώ

ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟΔΑΠΟ ΤΟΥΡΙΣΤΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ALL INCLUSIVE


Του Δρα Κώστα Α. Τσουμάνη

Ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν για τον αλλοδαπό τουρίστα κατηγορίας all inclusive και Ελληνα τουρίστα, καθώς και για τα πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα του νησιού των Φαιάκων που καθορίζουν τις τουριστικές τάσεις.
Η έρευνα που διεξήχθη σε συνεργασία με την Επιτροπή Τουρισμού Δήμου Κερκυραίων αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά των τουριστών και των παρεχομένων υπηρεσιών της Κέρκυρας. Συνιστά συνεπώς ένα επιστημονικό «εργαλείο» του τουριστικού μάρκετινγκ, ώστε να αναδείξει τάσεις, συμπεριφορές, επισημάνσεις και επιθυμίες τόσο του αλλοδαπού όσο και του Ελληνα τουρίστα.
 
ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟΔΑΠΟ ΤΟΥΡΙΣΤΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ALL INCLUSIVE
Η ιδέα του all inclusive άρχισε να εφαρμόζεται σε προορισμούς όπως η Καραϊβική, όπου ο ξένος τουρίστας με δυσκολία, κυρίως για λόγους ασφάλειας, μπορούσε να κυκλοφορήσει σε χώρους εκτός ξενοδοχείων. Αργότερα επεκτάθηκε σε πολλούς προορισμούς ανά τον κόσμο, κυρίως γιατί πρόσφερε στον τουρίστα τη δυνατότητα να γνωρίζει εκ των προτέρων το συνολικό κόστος των διακοπών του και όλων των αγαθών που θα καταναλώσει (τρόφιμα και ποτά).
Πάντως, στα ξενοδοχεία all inclusive οι Ελληνες είναι ακόμη ελάχιστοι (περίπου 3%). Στο σύνολό τους είναι οικογενειάρχες που προτιμούν αυτού του είδους τις διακοπές, καθώς τα παιδιά έχουν ανά πάσα στιγμή ό,τι ζητήσουν, από πορτοκαλάδα και παγωτό έως ελαφρά τοστ. Την ίδια στιγμή, για τους μεγάλους υπάρχουν μέσα στην προσυμφωνημένη τιμή οι καφέδες και τα ποτά τους, όπως και spa και άλλες αθλητικές δραστηριότητες. Μόνη υποχρέωση είναι να φορούν όλοι ένα χρωματιστό βραχιολάκι στο χέρι, το οποίο (ανάλογα με το χρώμα) υποδηλώνει και τις υπηρεσίες που έχουν επιλέξει να δοκιμάσουν.
Ο σχεδιασμός και η διεξαγωγή της έρευνας βασίστηκε στη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας. Το δείγμα περιλαμβάνει 173 άτομα από όλες τις κύριες εθνικότητες που ήρθαν στην Κέρκυρα, άνδρες και γυναίκες (ηλικιακές ομάδες δείγματος: 17-24, 25-36, 37-44, 45-54, 55-64, 65 και άνω) ενώ η έρευνα διεξήχθη το διάστημα 15 Ιουνίου 2007 – 21 Οκτωβρίου 2007 σε διαφορετικές μέρες και ώρες.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας για τον αλλοδαπό τουρίστα της κατηγορίας All inclusive που επισκέφθηκε την Κέρκυρα προκύπτουν τα παρακάτω ενδιαφέροντα αποτελέσματα:
  • Η πλειονότητα των επισκεπτών αυτής της κατηγορίας ανήκουν με ποσοστό 86% στην ηλικιακή ομάδα 25-44 ετών.
  • Το 61% είναι οικογένειες με παιδιά.
  • Το 98% είχαν ως πρώτη επιλογή για διακοπές την Κέρκυρα.
  • Το 92% ταξιδεύει τουλάχιστον στο εξωτερικό μία φορά το χρόνο και το 15% ταξιδεύει πάνω από τρεις (3) φορές το χρόνο.
  • Τα επικοινωνιακά μέσα που επηρέασαν να επισκεφτούν την Κέρκυρα ήταν η οικογένεια–φίλοι–συγγενείς, τα τουριστικά φυλλάδια, το Διαδίκτυο και τα τουριστικά γραφεία. Οι τουριστικές εκθέσεις κατέχουν την 11η και τελευταία θέση.
  • Οι σημαντικότεροι λόγοι για να επιλέξουν την Κέρκυρα για τις διακοπές τους είναι: ο ήλιος–θάλασσα, η διαθεσιμότητα της ημερομηνίας προτίμησης, η εύκολη πρόσβαση, η επιλογή διαθέσιμου καταλύματος, οι τιμές, το φυσικό περιβάλλον και η φήμη της περιοχής.
  • Το 91% έφθασε στην Κέρκυρα με αεροπλάνο.
  • Ο μέσος όρος παραμονής εκτιμάται στις 12 μέρες.
  • Το 66% των επισκεπτών all inclusive έκανε κράτηση άνω των τριών μηνών πριν ξεκινήσουν οι διακοπές τους.
  • Το 34% συμμετείχε σε οργανωμένες εκδρομές, με πρώτη προτίμηση την Aqualand. Ακολουθούν ο γύρος του νησιού, η πόλη της Κέρκυρας και η ημερήσια κρουαζιέρα.
  • Το 86% επισκέφθηκε την Κέρκυρα για πρώτη φορά και μόνο το 1% επισκέφθηκε την Κέρκυρα πάνω από τρεις φορές.
  • Το 43% των επισκεπτών έχουν μορφωτικό επίπεδο τουλάχιστον πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
  • Το 58% του δείγματος διαθέτει ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 30.000 ευρώ έως 60.000 ευρώ.
  • Οι ερωτηθέντες έχουν καλή εντύπωση για τα εστιατόρια, τα μπαρ–καφετέριες, τη διαμονή, την καθαριότητα θάλασσας και ακτών, την ασφάλεια, και τα τουριστικά καταστήματα.
  • Οι αρνητικές εντυπώσεις που κατεγράφησαν είναι η κατάσταση και η σηματοδότηση των δρόμων, η καθαριότητα δημοσίων οδών και υπαίθρου, η δημόσια συγκοινωνία και οι κρατικές υπηρεσίες.
  • Το 22% μόνον είχε πρόβλημα με την ηχορρύπανση από τους κεντρικούς δρόμους, τα κέντρα διασκέδασης και τα μηχανάκια.
  • Οι επισκέπτες χαρακτήρισαν ως φθηνά στην Κέρκυρα το φαγητό, τα ποτά, τα τσιγάρα και τα αναμνηστικά είδη.
  • Ως ακριβά χαρακτήρισαν τις εκδρομές, τα ποτά στην πόλη, τα ταξί και τα καταστήματα των ξενοδοχείων.
  • Πιστεύουν ότι λείπουν από την Κέρκυρα η καλύτερη συγκοινωνία, οι καλύτεροι δρόμοι, τα πεζοδρόμια, η καθαριότητα και τα μονοπάτια.
  • Σε σύγκριση ικανοποίησης με τις τελευταίες διακοπές τους στο εξωτερικό, το 56% απάντησε ότι ήταν ίδιες και το 35% ότι ήταν καλύτερες στην Κέρκυρα.
  • Οι επισκέπτες all inclusive θεωρούν: α) ότι οι Κερκυραίοι κατά 98% είναι φιλόξενοι β) το 99% έμεινε πολύ ευχαριστημένο γ) το 79% επιθυμεί να επιστρέψει για διακοπές στην Κέρκυρα.
  • Το 75% επισκέφθηκε την πόλη της Κέρκυρας τουλάχιστον μία φορά.
  • Για να επισκεφθούν την πόλη της Κέρκυρας, θεωρούν σημαντικά την εύκολη πρόσβαση, τους αρχαιολογικούς χώρους–μουσεία, το ιστορικό κέντρο της πόλης και τα αξιοθέατα-περιπάτους.
  • Οι παρεχόμενες καλές υπηρεσίες στην πόλη της Κέρκυρας είναι τα μπαρ–καφετέριες, τα εστιατόρια, τα ταξί, τα τουριστικά λεωφορεία και τα τουριστικά και εμπορικά καταστήματα.
  • Οι παρεχόμενες κακές υπηρεσίες είναι οι χώροι στάθμευσης και η καθαριότητα της πόλης.
ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΤΟΥΡΙΣΤΑ
Ο σχεδιασμός και η διεξαγωγή της έρευνας βασίστηκε στη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας. Το δείγμα περιλαμβάνει 247 άτομα απ’ όλες τις κύριες εθνικότητες που ήρθαν στην Κέρκυρα, άνδρες και γυναίκες (ηλικιακές ομάδες δείγματος: 17-24, 25-36, 37-44, 45-54, 55-64, 65 και άνω) ενώ χρονικά διεξήχθη 10 Ιουνίου 2007 – 25 Οκτωβρίου 2007 σε διαφορετικές μέρες και ώρες.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για τον Ελληνα τουρίστα που επισκέφθηκε την Κέρκυρα, προκύπτουν τα παρακάτω ευρήματα:
  • Η πλειονότητα των Ελλήνων επισκεπτών με ποσοστό 47% ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 37-54 ετών.
  • Το 41% ταξιδεύουν ως οικογένεια με παιδιά και το 38% ως ζευγάρι.
  • Το 94% είχε ως πρώτη επιλογή την Κέρκυρα, ενώ το 6% είχε μία άλλη περιοχή ως πρώτη προτίμηση.
  • Το 60% των Ελλήνων προτίμησαν να κάνουν τις διακοπές τους στο Δήμο Κερκυραίων, στο Δήμο Αχιλλείων και στο Δήμο Φαιάκων.
  • Το 1/3 των Ελλήνων κάνει διακοπές μία φορά το χρόνο, το 75% κάνει διακοπές από μία έως δύο φορές το χρόνο.
  • Τα επικοινωνιακά μέσα που επηρέασαν τους Ελληνες να επισκεφτούν την Κέρκυρα ήταν: οικογένεια–φίλοι–συγγενείς, περιοδικά, τηλεόραση και ταξιδιωτικά βιβλία–περιοδικά. Η επιρροή των τουριστικών εκθέσεων είναι τελευταία από έντεκα (11) επικοινωνιακά μέσα.
  • Οι σημαντικότεροι λόγοι για να επιλέξουν την Κέρκυρα για τις διακοπές τους είναι ο ήλιος–θάλασσα, οι τιμές, η φήμη της περιοχής, το φυσικό περιβάλλον, η επιλογή διαθέσιμου καταλύματος και η σύσταση από φίλους.
  • Το 81% έφθασε στην Κέρκυρα με ιδιωτικό αυτοκίνητο.
  • H διάρκεια παραμονής εκτιμάται στις 8 μέρες.
  • Το 98% δεν συμμετείχε σε οργανωμένες εκδρομές.
  • Το 48% των Ελλήνων επισκέφθηκε την Κέρκυρα περισσότερο από τρεις (3) φορές.
  • Το 40% των Ελλήνων έχουν μορφωτικό επίπεδο τουλάχιστον πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
  • Το 44% του δείγματος διαθέτει ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 20.000 έως 40.000 ευρώ.
  • Οι Ελληνες έχουν καλή εντύπωση για τα τουριστικά καταστήματα, την ασφάλεια, τα μπαρ–καφετέριες, τη διαμονή, τα εστιατόρια και τα εμπορικά καταστήματα.
  • Οι αρνητικές εντυπώσεις που κατεγράφησαν είναι η κατάσταση και η σηματοδότηση των δρόμων, η καθαριότητα δημόσιων δρόμων και υπαίθρου, η δημόσια συγκοινωνία, οι οδηγοί ταξί, η νοσοκομειακή περίθαλψη και οι κρατικές υπηρεσίες.
  • Το 47% είχε πρόβλημα με την ηχορρύπανση από τους κεντρικούς δρόμους, τα κέντρα διασκέδασης και τα μηχανάκια.
  • Οι Ελληνες επισκέπτες χαρακτήρισαν ότι είναι φθηνά στην Κέρκυρα: τίποτε, το φαγητό, ο καφές, το νερό και τα ρούχα.
  • Ως ακριβά χαρακτήρισαν τα αναψυκτικά, τα μουσεία, όλα, την Αqualand, το ψάρι, τα καύσιμα και το ταξί.
  • Πιστεύουν ότι λείπουν από την Κέρκυρα οι καλύτεροι δρόμοι, τα πεζοδρόμια, οι αμμώδεις παραλίες και η ελληνική κουζίνα.
  • Σε σύγκριση ικανοποίησης με τις τελευταίες διακοπές τους, το 58% απάντησε ότι ήταν ίδιες και το 29% ότι ήταν καλύτερες.
  • Οι Ελληνες θεωρούν ότι α) οι Κερκυραίοι κατά 71% είναι φιλόξενοι β) το 72% έμεινε πολύ ευχαριστημένο γ) το 67% επιθυμεί να επιστρέψει για διακοπές στην Κέρκυρα.
  • Το 90% επισκέφθηκε την πόλη της Κέρκυρας τουλάχιστον μία φορά. Το 60% επισκέφθηκε την πόλη πάνω από τρεις φορές.
  • Για να επισκεφθούν την πόλη της Κέρκυρας, θεωρούν σημαντικά τα αξιοθέατα–περιπάτους, την εύκολη πρόσβαση, το ιστορικό κέντρο της πόλης και τους αρχαιολογικούς χώρους–μουσεία.
  • Οι παρεχόμενες καλές υπηρεσίες στην πόλη της Κέρκυρας είναι τα τουριστικά και εμπορικά καταστήματα, τα μπαρ–καφετέριες και τα τουριστικά λεωφορεία.
  • Οι παρεχόμενες υπηρεσίες όπου χαρακτηρίστηκαν ως κακές είναι οι χώροι στάθμευσης, η καθαριότητα της πόλης και η σήμανση της πόλης.
Ο Δρ. Κώστας Τσουμάνης είναι απόφοιτος του τμήματος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Paris VIII, στη Γαλλία, με μετεκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Cornell της Αμερικής, ενώ το 2006 αναγορεύτηκε διδάκτορας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Εργάζεται στη Διεύθυνση Τουρισμού Κέρκυρας.

1 σχόλιο:

Όλα τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα. Εκτός από τα υβριστικά. Οσα σχόλια περιέχουν ονόματα θα σβήνονται άμεσα. Μην κάνετε το κόπο να γράφετε υβριστικά σχόλια για συγχωριανούς μας.