Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

Ο Νίκος φεύγει ξεχνώντας τις «7 + 2 δεσμεύσεις για την Κέρκυρα»


Ο Ν. Δένδιας κούνησε μαντίλι και αποχωρεί από το πολιτικό προσκήνιο του νησιού. Και καθώς ο ίδιος όρισε τον χρόνο αποχώρησης, ώρα και για απολογισμό. Τι έγινε και τι όχι από τις περίφημες «7+2 δεσμεύσεις» του για την Κέρκυρα.


Ο Νίκος Δένδιας επέλεξε να ανακοινώσει στους Κερκυραίους ότι αποχωρεί από το νησί αναζητώντας την τύχη του στη Β' Αθηνών, δια τηλεοράσεως. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που ο κ. Δένδιας αποφεύγει τη συζήτηση. Το ίδιο είχε πράξει όταν ανακοίνωσε δια αεροδρομίου το τεμάχισμα του Δήμου Κέρκυρας, προς έκπληξη πολιτικών παραγόντων της αυτοδιοίκησης, γεγονός που τελικά δεν συνέβη, παρά τις προσπάθειές του.

Επιλογή ή στρατηγικός ελιγμός;
Τελικά η Κέρκυρα υπήρξε απλά το εφαλτήριο ενός φιλόδοξου πολιτικού; Η προσφορά για τον τόπο και το καλό των πολιτών είναι μόνο λόγια προεκλογικής περιόδου, που πολύ λίγο ενδιαφέρουν μπροστά στην ατομική ανέλιξη; Η ανακοίνωση Δένδια, πέραν της ένδειξης για εκλογές που πλησιάζουν, κρύβει κι άλλα.
Η σχέση του με το νησί τελευταία δεν ήταν ιδανική. Οι υποχρεώσεις του τον κρατούσαν στην Αθήνα και οι επισκέψεις στο νησί είχαν αραιώσει πολύ. Η σύγκρουσή του με τον – μέχρι πρότινος υποστηρικτή του - πρώην Δήμαρχο Γιάννη Τρεπεκλή, οι επιλογές του στις εκλογές της Αυτοδιοίκησης, η ήττα της ΝΔ σε Δήμο Κέρκυρας και Περιφέρεια Ιονίων έπαιξαν ρόλο στο μέτρημα των κουκιών του κερκυραίου πολιτικού.
Όπως ρόλο έπαιξαν και οι φιλοδοξίες του. Δεν είναι μικρό πράγμα άλλωστε από βουλευτής ενός νησιού, να γίνεις Υπουργός και στη συνέχεια να βρίσκεσαι στους υπολογίσιμους για την επόμενη ημέρα στο κόμμα.

Ώρα για απολογισμό
Τι κρύβεται στο μυαλό του Νίκου Δένδια θα φανεί από τις επόμενες κινήσεις του. Εκείνο που είναι σίγουρο είναι τι άφησε φεύγοντας.
Ήταν λοιπόν παραμονές των εκλογών του 2012, όταν ο – τότε υποψήφιος βουλευτής – Νίκος Δένδιας, ανακοίνωνε πανηγυρικά το πρόγραμμά του για την Κέρκυρα, υπό τον πολύ υποσχόμενο τίτλο «7+2 δεσμεύσεις για την Κέρκυρα». Οι Κερκυραίοι, εκ του αποτελέσματος, πείστηκαν, ανανέωσαν την εμπιστοσύνη και έστειλαν τον Νίκο Δένδια στη Βουλή ως εκπρόσωπό τους. Τι απέγινε με τις δεσμεύσεις;

Νερό; Έχουμε
Οι δεσμεύσεις αυτές, του σημερινού Υπουργού αναλυτικά είναι:
Η πρώτη και κυριότερη είναι η υλοποίηση του έργου ύδρευσης Κέρκυρας – Παξών. Ο ίδιος το χαρακτήρισε πρώτη προτεραιότητα, υποστηρίζοντας ότι «θα δώσει λύση σε ένα βασικό καθημερινό πρόβλημα 10ετιών και θα δημιουργήσει για την επόμενη 3ετία – 4ετία 100ντάδες θέσεις εργασίας».
Έκτοτε έχουν περάσει δύο χρόνια, το έργο ξεχάστηκε κάπου ανάμεσα από τα συρτάρια της ΕΕ και της Ελληνικής Κυβέρνησης, της οποίας εξέχον μέλος είναι ο υποσχόμενος για την υλοποίησή του Νίκος Δένδιας. Τι κι αν είχε υποσχεθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος του έργου θα είχε υλοποιηθεί έως το τέλος του 2015; Από τα φράγματα εκείνο που έμεινε – έως τώρα τουλάχιστον είναι η κόντρα Γκερέκου – Δένδια, ποιος θα προλάβει να προσκομίσει το ένα έγγραφο στην ΕΕ και ποιος θα είναι εκείνος που θα ανακοινώσει το παραμικρό μπάλωμα αντί του έργου. Σήμερα έχει καμφθεί ακόμη κι αυτή η κόντρα, καθώς οι σχέσεις των δύο βουλευτών είναι αρμονικές, ως μέλη της ίδιας κυβέρνησης...

Και συγκοινωνίες έχουμε
Η δεύτερη δέσμευση ήταν η βελτίωση των συγκοινωνιακών συνδέσεων και μεταξύ αυτών: η αυξημένη συχνότητα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των Διαποντίων με την Κέρκυρα και των Παξών με Ηγουμενίτσα και Κέρκυρα, με ανταγωνιστικό κόστος μετακινήσεων, κατ' εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου της ΕΕ.
Η κατάσταση σήμερα για τα μικρά νησιά παραμένει κακή, με πρόβλημα προσέγγισης σκαφών ακόμη και τους καλοκαιρινούς μήνες για τα Διαπόντια και συχνούς αποκλεισμούς.

Όσο για δρόμους...
Όσον αφορά τη δέσμευση για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου, προκειμένου να λυθούν καθημερινά προβλήματα των πολιτών και να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν οι στόχοι Δένδια περιλάμβαναν «την Ε.Ο. Κέρκυρας – Παλαιοκαστρίτσας, τον παραλιακό άξονα Εθνικής Αντιστάσεως, την παράκαμψη αερολιμένα, την ανάληψη πρωτοβουλίας για την προώθηση ολοκληρωμένου σχεδίου για βελτίωση του οδικού δικτύου της Κέρκυρας με την ανάγκη ύπαρξης Οδικού Άξονα Βορρά – Νότου ( Τμήμα Τρουμπέτα – Γέφυρα Γιατρών, Τμήμα Μπενίτσες – Μωραϊτικα και Παράκαμψη Αργυράδων και παράκαμψη πόλης σε μεσοπρόθεσμο στάδιο).
Πέραν της παράκαμψης αερολιμένα (έργο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που εκτελείται με μυριάδες δυσκολίες και δεν αποτελεί οριστική λύση στο πρόβλημα της περιοχής), τα υπόλοιπα έως σήμερα παραμένουν μαγική εικόνα.

Περί λιμένων και άλλων δαιμονίων
Για τα λιμενικά έργα αλλά και για τον φορέα διαχείρισης των περιφερειακών λιμανιών ο κ. Δένδιας είχε υποσχεθεί επέκταση του προσήνεμου λιμενοβραχίονα, με χρηματοδότηση επιπλέον 10 εκ. ευρώ, έργο που διεκδικεί ως δικό του και ο πρώην Περιφερειάρχης Σπύρος Σπύρου, ο οποίος με δελτίο τύπου του είχε υποστηρίξει ότι «εντάχθηκε στο πρόγραμμα Ελλάδα – Ιταλία μετά από επίμονη προσπάθεια και με προϋπολογισμό 6 εκ. ευρώ».
Για το έργο του Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών στη Σπηλία, ο κ. Δένδιας είχε υποσχεθεί επιτάχυνση εργασιών για ολοκλήρωσή του εντός του 2013. Προφανώς κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό, τελικά...
Και για το κερασάκι στην τούρτα η σύσταση ενιαίου φορέα διαχείρισης περιφερειακών λιμανιών, υπεύθυνου για τη διαχείριση όλων των περιφερειακών λιμένων, μαρίνων και αλιευτικών καταφυγίων στην Κέρκυρα και τα Διαπόντια, καθώς και των χερσαίων ζωνών τους, σκόνταψε στους συνάδελφους του κ. Δένδια στο Υπουργείο Ναυτιλίας, οι οποίοι – προφανώς – δεν είχαν υπόψη τους τη δέσμευσή του.
Τέλος η πάγια απαίτηση για παραχώρηση της χερσαίας ζώνης του ΟΛΚΕ στο Δήμο Κέρκυρας και το αυτό για τους Παξούς, δεν έχει υλοποιηθεί και ούτε αναμένεται ελέω ΤΑΙΠΕΔ. Κι είναι ζητούμενο ακόμη και σήμερα ο κ. Δένδια να θυμηθεί τη δέσμευση και να μην αφήσει τον όποιο επενδυτή να γίνει κύριος και αφέντης όλης της παραλιακής ζώνης της πόλης.

Και μετά τα λιμάνια, το αεροδρόμιο στη Λευκίμμη
Όσο για το περιβόητο αεροδρόμιο στη Λευκίμμη ο κ. Δένδιας είχε δεσμευτεί για την «ανάθεση μελέτης βιωσιμότητας για την μελλοντική κατασκευή ενός σύγχρονου αεροδρομίου στη Λευκίμμη, σε συνδυασμό με την κατασκευή του Οδικού Άξονα Βορρά- Νότου».
Εν αναμονή της κατασκευής του οδικού άξονα Βορρά – Νότου, το αεροδρόμιο συνεχίζει να λειτουργεί στην ίδια θέση. Όταν ολοκληρωθεί η οδική αρτηρία, και αφού έχει ολοκληρωεί και η μελέτη βιωσιμότητας θα μιλήσουμε και για τη Λευκίμμη. Υπομονή να 'χουμε.

Ποιανού είναι τα έργα τελικά;
Είχε υποστηρίζει ο Υπουργός: «Δέσμευση για την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης για την αποτελεσματική εκτέλεση έργων και δράσεων, για την ανάδειξη, συντήρηση, προβολή και ανάπτυξη της παλιάς Πόλης. Στόχος η τουριστική αναβάθμιση της Κέρκυρας και η προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών»
Ούτε λόγος. Όπως και η αποκατάσταση του τείχους της Γαρίτσας που εκτελείται – ακόμη. Αργά, αλλά σταθερά. Και το οποίο διεκδικεί επίσης ο πρώην Περιφερειάρχης Σπ. Σπύρου, μαζί με την ολοκλήρωση των κτιρίων Φιλαρμονικών της Κέρκυρας, αφού τα συμπεριέλαβε στον απολογισμό του, τον περασμένο Αύγουστο, κατά την παράδοση – παραλαβή της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Και ένα συν
Ο Νίκος Δένδιας υλοποίησε μια από τις δεσμεύσεις του κι αυτή ήταν η αποπεράτωση του νέου Δικαστικού Μεγάρου. Αν όμως, όντας Υπουργός, κατάφερε να υλοποιήσει μόνο 1 από τις 9 δεσμεύσεις του, το σκορ δεν είναι καλό. Με δεδομένο δε ότι πολλοί από το πολιτικό προσωπικό του νησιού διεκδικούν ως δικά τους, έργα που ο κ. Δένδιας είχε εντάξει στις δεσμεύσεις του, τα πράγματα περιπλέκονται.
Πόσοι χρειάζονται για ένα λιμάνι ή για ένα δρόμο, τελικά;

Ο διάλογος
Ως επίλογος η παράθεση της τελικής του δέσμευσης για «προώθηση του δημοσίου διαλόγου για τη εξεύρεση ενός νέου πλαισίου διοικητικής οργάνωσης του Νομού, μετά τα διαπιστωμένα προβλήματα και δυσλειτουργίες που προκάλεσε στην καθημερινότητα των κατοίκων και τη λειτουργία του νέου Δήμου, η εφαρμογή του «Καλλικράτη».
Μόνο που δεν θα είναι εδώ για να την υλοποιήσει.
Ούτε αυτή, ούτε τις υπόλοιπες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα. Εκτός από τα υβριστικά. Οσα σχόλια περιέχουν ονόματα θα σβήνονται άμεσα. Μην κάνετε το κόπο να γράφετε υβριστικά σχόλια για συγχωριανούς μας.