Όλα
τριγύρω αλλάζουν κι όλα τα ίδια μένουν. Στο κείμενο που κατέθεσε η
ελληνική κυβέρνηση στους δανειστές για την επίτευξη συμφωνίας
περιλαμβάνονται και τα αναμενόμενα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις. Στο
σφυρί και οριστικά το αεροδρόμιο Ι. Καποδίστριας, το λιμάνι της
Κέρκυρας αλλά και ο πολύπαθος Ερημίτης.
Το κείμενο – πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης προς τους δανειστές για την επίτευξη συμφωνίας, διέρρευσε το απόγευμα της Πέμπτης 4/6. Στις 47 σελίδες του περιλαμβάνονται, ανάμεσα στα άλλα:
- πρωτογενές πλεόνασμα 0,6% του ΑΕΠ για φέτος, 1,5% του ΑΕΠ το 2016, στο 2,5% του ΑΕΠ για το 2017 και στο 3,5% του ΑΕΠ το 2018.
- Αναλυτικά μέτρα για τον ΦΠΑ, την εισφορά αλληλεγγύης, την έκτακτη εισφορά σε μεγάλες επιχειρήσεις κλπ.
- Αύξηση του φόρου πολυτελείας για τα αυτοκίνητα άνω των 2.500 κ.ε. και επιβολή έκτακτης εισφοράς στις επιχειρήσεις στο ίδιο πλαίσιο που είχε επιβληθεί και το 2010 από την κυβέρνηση Παπανδρέου.
- Σειρά μέτρων για την απελευθέρωση επαγγελμάτων και την προώθηση μεταρρυθμίσεων ακόμα και στο πλαίσιο της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ.
- Μέτρα αναδιάρθρωσης του χρέους και ειδικά των ομολόγων που έχει στην κατοχή της η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και των δανείων που έχει διαθέσει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ).
Και οι αποκρατικοποιήσεις
Κι ανάμεσα σε όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι υπολογισμοί των εσόδων που θα εισρεύσουν στο ταμείο του κράτους από τις αποκρατικοποιήσεις. Μάλιστα η περιγραφή είναι αναλυτική για τα έσοδα που θα αποφέρουν φέτος καθώς και τα επόμενα χρόνια.
Ο Ερημίτης, που χαρακτηρίζεται από το ΤΑΙΠΕΔ ως «ολοκληρωμένο έργο» (δηλαδή έχει αποκρατικοποιηθεί ήδη) αναμένεται σύμφωνα με τους υπολογισμούς της κυβέρνησης να φέρει 10 εκ. ευρώ το 2015 (μέσα στους επόμενους 6 μήνες δηλαδή), 3 εκ. ευρώ το 2016 και από 2 εκ. ευρώ ακόμη έως και το 2021. Σύνολο εσόδων από την τσιμεντοποίηση του Ερημίτη 23 εκ. ευρώ.
Ως εν εξελίξει έργα, δηλαδή ξεπουλιούνται οσονούπω, στη λίστα αποκρατικοποιήσεων (και αυτής) της κυβέρνησης βρίσκονται το λιμάνι της Κέρκυρας (μαζί με τον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ και άλλα 9 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια) τα οποία αναμένεται να φέρουν κέρδος 610 εκ. ευρώ έως το 2022 και το αεροδρόμιο Ι. Καποδίστριας (μαζί με άλλα 13 αεροδρόμια) αναμένεται να αποφέρει 1,401 δις σταδιακά έως το 2022.
Οι πρόσφατες αντιδράσεις
Επισημαίνεται ότι για το ξεπούλημα των περιφερειακών αεροδρομίων είχαν υπάρξει και πρόσφατα αντιδράσεις με αποστολή κοινού ψηφίσματος προς τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς, εκπροσώπων πολλών φορέων από όλη την Ελλάδα (ανάμεσα στους οποίους ο περιφερειάρχης Θ. Γαλιατσάτος και ο δήμαρχος Κ. Νικολούζος).
Οι θεσμικοί και τοπικοί άρχοντες σε αυστηρούς τόνους στο ψήφισμά τους έκαναν λόγο για αδικαιολόγητο και αδιανόητο ξεπούλημα των αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι κάτι τέτοιο αποτελεί την κόκκινη γραμμή της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, των κινημάτων και των φορέων. Ένα μάλιστα από τα επιχειρήματα των εδώ τοπικών αρχών συνοψίζεται στο γεγονός ότι «το ετήσιο ενοίκιο που θα δίνει η κοινοπραξία Fraport-Κοπελούζου στο ελληνικό δημόσιο για τα 14 αεροδρόμια θα είναι 22 εκατ. το χρόνο όταν ο ετήσιος τζίρος του διεθνούς κρατικού αερολιμένα Κέρκυρας είναι 30 εκατ. Το 1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα που θα καταβάλει η κοινοπραξία είναι πολύ κατώτερο της πραγματικής αξίας των αεροδρομίων».
Η απογοήτευση του Κινήματος του Ερημίτη
Μεγάλη αναστάτωση επικρατεί και ανάμεσα στα μέλη του Κινήματος κατά του ξεπουλήματος του Ερημίτη, που αγωνίστηκαν όλο αυτό το διάστημα με νύχια και δόντια για να μην τσιμεντοποιηθεί η εκπληκτικής ομορφιάς περιοχή. «Μεγάλη απογοήτευση από την ανάρτηση του Ερημίτη στα πωληθέντα ή προς πώληση ακίνητα του Δημοσίου από την κυβέρνηση.
Αυτό είναι το ευχαριστώ σε μια περιοχή που έβγαλε Δήμο/Περιφέρεια ΣΥΡΙΖΑ και πρώτο το κόμμα σε ποσοστά πανελλαδικά; Κρίμα...» ήταν η πρώτη αντίδραση με τους περισσότερους πάντως να τονίζουν ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί για ακύρωση στην πράξη της όποιας απόφασης εκποίησης και μέχρι την τελική δικαίωση. Και πάντως όλοι, ως φαίνεται να προσβλέπουν στην Περιφέρεια για μη έγκριση όρων και περιβαλλοντικών μελετών...
Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε...
Εντωμεταξύ, παρότι εξαιρετική πρωτοβουλία, δεν μπορεί κανείς να μην παρατηρήσει ότι το δελτίο τύπου που εξέδωσαν, από κοινού, οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Κέρκυρας, Φωτεινή Βάκη και Στέφανος Σαμοΐλης για ακύρωση των δημοπρατήσεων στον Ίσσο, έρχεται σε εξαιρετικά κακή στιγμή.
Δεν είναι δυνατόν οι δύο κυβερνητικοί βουλευτές να μην γνωρίζουν ότι είναι ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης να ξεπουληθούν αεροδρόμιο, λιμάνι και Ερημίτης. Ούτε είναι δυνατόν στο δελτίο τύπου που εκδίδουν να μην αναφέρονται καθόλου στο ακίνητο της Κασσιόπης.
Η προσπάθεια να χρυσωθεί το χάπι είναι αρκούντως εμφανής και μάλιστα οι δύο τονίζουν ότι «επιμένουν στην ακύρωση των δημοπρατήσεων από την ΕΤΑΔ και καλούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση(!) να πράξει αναλόγως, για όσες υποθέσεις την αφορούν».
Τέλος ως τουλάχιστον ατυχείς μπορεί να χαρακτηριστούν οι προτάσεις στον επίλογο του εν λόγω δελτίου τύπου περί «ξεκάθαρης πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης για την "τακτοποίηση" πολλών εκκρεμοτήτων, που συνειδητά έως τώρα οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν θέλησαν να δρομολογήσουν. Εντάσσεται στα πλαίσια των θέσεων της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, για την αδιαπραγμάτευτη προστασία του φυσικού μας πλούτου και του περιβάλλοντος».
Την ίδια ώρα που ξεπουλούν τον Ερημίτη.
λινκ
Το κείμενο – πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης προς τους δανειστές για την επίτευξη συμφωνίας, διέρρευσε το απόγευμα της Πέμπτης 4/6. Στις 47 σελίδες του περιλαμβάνονται, ανάμεσα στα άλλα:
- πρωτογενές πλεόνασμα 0,6% του ΑΕΠ για φέτος, 1,5% του ΑΕΠ το 2016, στο 2,5% του ΑΕΠ για το 2017 και στο 3,5% του ΑΕΠ το 2018.
- Αναλυτικά μέτρα για τον ΦΠΑ, την εισφορά αλληλεγγύης, την έκτακτη εισφορά σε μεγάλες επιχειρήσεις κλπ.
- Αύξηση του φόρου πολυτελείας για τα αυτοκίνητα άνω των 2.500 κ.ε. και επιβολή έκτακτης εισφοράς στις επιχειρήσεις στο ίδιο πλαίσιο που είχε επιβληθεί και το 2010 από την κυβέρνηση Παπανδρέου.
- Σειρά μέτρων για την απελευθέρωση επαγγελμάτων και την προώθηση μεταρρυθμίσεων ακόμα και στο πλαίσιο της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ.
- Μέτρα αναδιάρθρωσης του χρέους και ειδικά των ομολόγων που έχει στην κατοχή της η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και των δανείων που έχει διαθέσει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ).
Και οι αποκρατικοποιήσεις
Κι ανάμεσα σε όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι υπολογισμοί των εσόδων που θα εισρεύσουν στο ταμείο του κράτους από τις αποκρατικοποιήσεις. Μάλιστα η περιγραφή είναι αναλυτική για τα έσοδα που θα αποφέρουν φέτος καθώς και τα επόμενα χρόνια.
Ο Ερημίτης, που χαρακτηρίζεται από το ΤΑΙΠΕΔ ως «ολοκληρωμένο έργο» (δηλαδή έχει αποκρατικοποιηθεί ήδη) αναμένεται σύμφωνα με τους υπολογισμούς της κυβέρνησης να φέρει 10 εκ. ευρώ το 2015 (μέσα στους επόμενους 6 μήνες δηλαδή), 3 εκ. ευρώ το 2016 και από 2 εκ. ευρώ ακόμη έως και το 2021. Σύνολο εσόδων από την τσιμεντοποίηση του Ερημίτη 23 εκ. ευρώ.
Ως εν εξελίξει έργα, δηλαδή ξεπουλιούνται οσονούπω, στη λίστα αποκρατικοποιήσεων (και αυτής) της κυβέρνησης βρίσκονται το λιμάνι της Κέρκυρας (μαζί με τον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ και άλλα 9 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια) τα οποία αναμένεται να φέρουν κέρδος 610 εκ. ευρώ έως το 2022 και το αεροδρόμιο Ι. Καποδίστριας (μαζί με άλλα 13 αεροδρόμια) αναμένεται να αποφέρει 1,401 δις σταδιακά έως το 2022.
Οι πρόσφατες αντιδράσεις
Επισημαίνεται ότι για το ξεπούλημα των περιφερειακών αεροδρομίων είχαν υπάρξει και πρόσφατα αντιδράσεις με αποστολή κοινού ψηφίσματος προς τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς, εκπροσώπων πολλών φορέων από όλη την Ελλάδα (ανάμεσα στους οποίους ο περιφερειάρχης Θ. Γαλιατσάτος και ο δήμαρχος Κ. Νικολούζος).
Οι θεσμικοί και τοπικοί άρχοντες σε αυστηρούς τόνους στο ψήφισμά τους έκαναν λόγο για αδικαιολόγητο και αδιανόητο ξεπούλημα των αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι κάτι τέτοιο αποτελεί την κόκκινη γραμμή της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, των κινημάτων και των φορέων. Ένα μάλιστα από τα επιχειρήματα των εδώ τοπικών αρχών συνοψίζεται στο γεγονός ότι «το ετήσιο ενοίκιο που θα δίνει η κοινοπραξία Fraport-Κοπελούζου στο ελληνικό δημόσιο για τα 14 αεροδρόμια θα είναι 22 εκατ. το χρόνο όταν ο ετήσιος τζίρος του διεθνούς κρατικού αερολιμένα Κέρκυρας είναι 30 εκατ. Το 1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα που θα καταβάλει η κοινοπραξία είναι πολύ κατώτερο της πραγματικής αξίας των αεροδρομίων».
Η απογοήτευση του Κινήματος του Ερημίτη
Μεγάλη αναστάτωση επικρατεί και ανάμεσα στα μέλη του Κινήματος κατά του ξεπουλήματος του Ερημίτη, που αγωνίστηκαν όλο αυτό το διάστημα με νύχια και δόντια για να μην τσιμεντοποιηθεί η εκπληκτικής ομορφιάς περιοχή. «Μεγάλη απογοήτευση από την ανάρτηση του Ερημίτη στα πωληθέντα ή προς πώληση ακίνητα του Δημοσίου από την κυβέρνηση.
Αυτό είναι το ευχαριστώ σε μια περιοχή που έβγαλε Δήμο/Περιφέρεια ΣΥΡΙΖΑ και πρώτο το κόμμα σε ποσοστά πανελλαδικά; Κρίμα...» ήταν η πρώτη αντίδραση με τους περισσότερους πάντως να τονίζουν ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί για ακύρωση στην πράξη της όποιας απόφασης εκποίησης και μέχρι την τελική δικαίωση. Και πάντως όλοι, ως φαίνεται να προσβλέπουν στην Περιφέρεια για μη έγκριση όρων και περιβαλλοντικών μελετών...
Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε...
Εντωμεταξύ, παρότι εξαιρετική πρωτοβουλία, δεν μπορεί κανείς να μην παρατηρήσει ότι το δελτίο τύπου που εξέδωσαν, από κοινού, οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Κέρκυρας, Φωτεινή Βάκη και Στέφανος Σαμοΐλης για ακύρωση των δημοπρατήσεων στον Ίσσο, έρχεται σε εξαιρετικά κακή στιγμή.
Δεν είναι δυνατόν οι δύο κυβερνητικοί βουλευτές να μην γνωρίζουν ότι είναι ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης να ξεπουληθούν αεροδρόμιο, λιμάνι και Ερημίτης. Ούτε είναι δυνατόν στο δελτίο τύπου που εκδίδουν να μην αναφέρονται καθόλου στο ακίνητο της Κασσιόπης.
Η προσπάθεια να χρυσωθεί το χάπι είναι αρκούντως εμφανής και μάλιστα οι δύο τονίζουν ότι «επιμένουν στην ακύρωση των δημοπρατήσεων από την ΕΤΑΔ και καλούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση(!) να πράξει αναλόγως, για όσες υποθέσεις την αφορούν».
Τέλος ως τουλάχιστον ατυχείς μπορεί να χαρακτηριστούν οι προτάσεις στον επίλογο του εν λόγω δελτίου τύπου περί «ξεκάθαρης πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης για την "τακτοποίηση" πολλών εκκρεμοτήτων, που συνειδητά έως τώρα οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν θέλησαν να δρομολογήσουν. Εντάσσεται στα πλαίσια των θέσεων της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, για την αδιαπραγμάτευτη προστασία του φυσικού μας πλούτου και του περιβάλλοντος».
Την ίδια ώρα που ξεπουλούν τον Ερημίτη.
λινκ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Όλα τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα. Εκτός από τα υβριστικά. Οσα σχόλια περιέχουν ονόματα θα σβήνονται άμεσα. Μην κάνετε το κόπο να γράφετε υβριστικά σχόλια για συγχωριανούς μας.