Αν και... αντίστοιχες ειδήσεις έχουν διαψευστεί τα τελευταία τρία τουλάχιστον χρόνια στην πράξη, αφού κάθε λίγο “διαρρέεται” ότι... από Μάρτη Καλοκαίρι κι από Αύγουστο Χειμώνα, θα ξεκινήσουν οι πτήσεις υδροπλάνων, αυτή τη φορά μάλλον θα γίνουν πραγματικότητα!
Με το υδατοδρόμιο Πατρών να βρίσκεται στην τελική φάση αδειοδότησης, με την αναμενόμενη άδεια να αναμένεται να την αποκτήσει έως το τέλος Νοεμβρίου, τα Χριστούγεννα κατά πάσα πιθανότητα θα γίνουν οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις από Κέρκυρα προς Παξούς και προς την Αχαϊκή πρωτεύουσα. Αυτό, πάντως, με αυστηρή προϋπόθεση πως το υδατοδρόμιο της Πάτρας θα έχει άδεια...
Ιάπωνες, Γερμανοί και Κροάτες
Η εταιρία που έχει αναλάβει, μαζί με τον ΟΛΚΕ, να “τρέξει” τη διαδικασία κατασκευής των υδατοδρομίων Κέρκυρας και Παξών, αλλά και δεκάδων άλλων ανά την Ελλάδα, έχει ήδη βρει επενδυτές που ενδιαφέρονται να προχωρήσουν στη σύσταση εταιρίας που θα αναλάβει πτητικό έργο, με συνεργασία δύο ιαπωνικών, μίας γερμανικής εταιρίας και μίας εταιρίας κροατικής που διαθέτει ήδη υδροπλάνο.
Άλλωστε, το υδροπλάνο που θα εκτελέσει τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις (αλλά και τα πρώτα κανονικά δρομολόγια από το Μάιο, αν όλα πάνε καλά) θα είναι κροατικό, περιοχή που έχει αναπτύξει εδώ και χρόνια σε μεγάλο βαθμό τις πτήσεις υδροπλάνων στην ευρύτερη Αδριατική.
Με ενδιαφέρον... Μπόμπολα!
Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του αθηναϊκού Τύπου, ο βασικός Ιαπωνικος εταίρος είναι ένας πολυεθνικός όμιλος τεράστιας οικονομικής ισχύος, που θέλει να μπει στην ελληνική τουριστική αγορά ως επιχειρηματική πύλη εισόδου στην Ευρώπη. Τα ίδια δημοσιεύματα θέλουν να έχουν γίνει επαφές όχι μόνο με την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», αλλά και την (συμφερόντων Μπόμπολα) ΑΚΤΩΡ Facilities Management, θυγατρική του Ελλάκτωρ, συνεργασία που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για πιθανή είσοδο των Ιαπώνων και στο χώρο της κατασκευής και των υποδομών.
Νέα καθυστέρηση στην κατάθεση του νομοσχεδίου
Ωστόσο, το νομοθετικό πλαίσιο ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί, έχοντας γίνει ένα σύγχρονο “γεφύρι της Άρτας”. ΑΝ και είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η τροποποίησή του το καλοκαίρι που μας πέρασε προκειμένου να οδεύσει προς την Ολομέλεια της Βουλής προς ψήφιση, από τις 9 Σεπτεμβρίου που έληξε η προθεσμία της διαβούλευσης η... τύχη του αγνοείται!
Το Υπουργείο Υποδομών αναμένεται να προωθήσει την κατάθεσή του το επόμενο διάστημα, με τη διαφοροποίηση (ως προς το προηγούμενο νομοσχέδιο της συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ) του θεσμικού πλαισίου για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των υδατοδρομείων.
Ο προηγούμενος νόμος προέβλεπε ότι οι υποδομές μπορούν να ανήκουν σε ιδιώτες, με το νέο νόμο να διαφοροποιείται στο κομμάτι αυτό απαιτώντας να παραμείνουν δημόσιες.
Αναμένουν το νόμο
Οι καθυστερήσεις, πάντως, “πάγωσαν” και το φετινό καλοκαίρι την έναρξη του πτητικού έργου, με στελέχη του χώρου να είχαν προαναγγείλει την έναρξη δοκιμαστικών πτήσεων αρχικά την Άνοιξη και, στη συνέχεια, τα τέλη Ιουλίου θέτοντας ως προϋπόθεση την ύπαρξη τουλάχιστον τριών αδειοδοτημένων υδατοδρομείων ώστε να εξασφαλιστεί η ελάχιστη βιωσιμότητα του εγχειρήματος.
Ο ανασχηματισμός καθυστέρησε τη διαδικασία και τώρα, οι επίδοξοι επενδυτές, αναμένουν την κατάθεση και ψήφιση του νόμου που θα συγκεκριμενοποιεί το θεσμικό πλαίσιο, ώστε να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν την επένδυσή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Όλα τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα. Εκτός από τα υβριστικά. Οσα σχόλια περιέχουν ονόματα θα σβήνονται άμεσα. Μην κάνετε το κόπο να γράφετε υβριστικά σχόλια για συγχωριανούς μας.