Δευτέρα, 19 Απριλίου 2010

Πάνω από 35.000 κατασχεμένα Ι.Χ. στις τράπεζες!

Πρωτοφανές Βατερλό αντιμετωπίζουν οι τράπεζες στο χώρο του αυτοκινήτου, μετά την ανθηρή περίοδο της αλόγιστης χρηματοδότησης του… τετράτροχου ονείρου των Νεοελλήνων, καθώς έγκυρες πληροφορίες του «Bn» αναφέρουν, ότι ήδη περισσότερα από 35.000 κατασχεμένα Ι.Χ. έχουν ενταχθεί στον αχανή στόλο των πιστωτικών ιδρυμάτων!





Τραπεζικά στελέχη που παρακολουθούν τον κλάδο κάνουν λόγο για εικόνα «καμένης γης», ή ορθότερα «νεκροταφείου οχημάτων», καθώς:

- Στις τράπεζες έχουν περιέλθει πλέον πολύ περισσότερα οχήματα από
όσα θα φανταζόταν και ο πιο απαισιόδοξος προφήτης καταστροφών, ενώ την ίδια ώρα η κατάρρευση της ζήτησης μεταχειρισμένων οχημάτων, ιδιαίτερα στην κατηγορία των πολυτελών Ι.Χ. και των αυτοκινήτων γενικά μεγάλου κυβισμού μετατρέπει κάθε όχημα που καταλήγει σε γκαράζ τράπεζας σε πηγή μεγάλων ζημιών.

- Οι κατασχέσεις οχημάτων προέρχονται πλέον από όλες τις πηγές: ασυνεπείς στις υποχρεώσεις τους αγοραστές αυτοκινήτων, ιδιοκτήτες Ι.Χ. που τα απέκτησαν με λίζινγκ και «μαντράδες» που… αφήνουν τα κλειδιά στις τράπεζες και εγκαταλείπουν τον κλάδο φορτώνουν καθημερινά τις τράπεζες με περισσότερα οχήματα από όσα θα μπορούσαν να αντέξουν.

- Μάλιστα, στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες κατασχεμένων οχημάτων που διενεργούν οι τράπεζες για να τα «ξεφορτωθούν», πουλώντας τα σε εμπόρους μεταχειρισμένων, η κίνηση περιγράφεται από τραπεζικά στελέχη σαν… καρδιογράφημα νεκρού, με κατακόρυφη μείωση αγοραπωλησιών και εκποίηση ακόμη και οχημάτων που μέχρι χθες αποτελούσαν άπιαστο όνειρο κάθε καταναλωτή σε τιμές πραγματικά εξευτελιστικές.

Οι «καμένοι» από τον κλάδο αυτοκινήτου τραπεζίτες, βλέπουν τώρα να απαξιώνονται με ακόμη ταχύτερους ρυθμούς όλα τα οχήματα μεγάλου κυβισμού που έχουν κατασχεθεί, καθώς τα νέα τεκμήρια και τα πανάκριβα καύσιμα απομακρύνουν και τους τελευταίους πρόθυμους αγοραστές τους, ενώ η ασάφεια για τα λεγόμενα «περιβαλλοντικά τέλη» αποτρέπει ακόμη και τους εύπορους καταναλωτές από βιαστικές αγορές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού στην παρούσα φάση.

Οι χρηματοδοτήσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μεγάλα ποσά που χορηγήθηκαν σε μεγαλεμπόρους με ατυχή κατάληξη, σωρεύουν την ίδια ώρα τεράστιες επισφάλειες στο τραπεζικό σύστημα. Ενδεικτικά αναφέρεται η περίπτωση μεγάλης εταιρείας, που έλαβε ομολογιακό δάνειο από ομάδα τραπεζών στα τέλη του 2009 για να διασωθεί, αλλά λίγο αργότερα βρέθηκε και πάλι στο χείλος της χρεοκοπίας, αφήνοντας μάλιστα πελάτες με αυτοκίνητα που είχαν εξοφληθεί να περιμένουν μάταια την παράδοσή τους, με συνέπεια να υποχρεωθεί μεγάλη αντιπροσωπεία να παραδώσει τα οχήματα με δική της δαπάνη, χωρίς πραγματικά ρεαλιστική προοπτική να πάρει πίσω τα λεφτά της από τον έμπορο.

Οι πραγματικές επισφάλειες των τραπεζών από τον κλάδο του αυτοκινήτου στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της κρίσης είναι δύσκολο να καταγραφούν, αφού οι τράπεζες πασχίζουν να κρατήσουν στη ζωή ακόμη και ημιθανείς εταιρείες, για να αποφύγουν τις διαγραφές αυτή τη δύσκολη περίοδο, ενώ αξιοποιούν διάφορα άλλα τεχνάσματα για να καθυστερήσουν όσο είναι δυνατό το… αναπόφευκτο.

Πάντως, η αποστροφή των τραπεζικών στελεχών σε οποιαδήποτε χρηματοδότηση συνδέεται με τον κλάδο είναι πλέον εμφανής. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση εμπόρου αυτοκινήτων, με «άμεμπτο» πιστωτικό ιστορικό, ο οποίος ζήτησε από μεγάλη τράπεζα δάνειο με εγγύηση του Δημοσίου, επειδή η εταιρεία του είχε υποστεί τεράστια ζημιά στα θλιβερά γεγονότα του Δεκεμβρίου 2008. Ακόμη και με την κρατική εγγύηση, όμως, ο έμπορος επί μήνες βρίσκει κλειστές τις πόρτες των τραπεζών και στην καλύτερη περίπτωση θα λάβει το μισό ποσό δανείου από αυτό που είχε εγγυηθεί το Γενικό Λογιστήριο…
banksnews.gr/

http://i-diadromi.blogspot.com/2010/04/35000.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα. Εκτός από τα υβριστικά. Οσα σχόλια περιέχουν ονόματα θα σβήνονται άμεσα. Μην κάνετε το κόπο να γράφετε υβριστικά σχόλια για συγχωριανούς μας.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...